Una dintre numeroasele funcții primare ale uleiului de motor, este de a lubrifia motorul, oferind o peliculă de ulei micro-subțire, care acționează ca o barieră între numeroasele părți interne în mișcare pentru a minimiza frecarea, acumularea de căldură și, desigur, uzura. De asemenea, acționează ca un agent de răcire, ducând căldura generată de frecare în baia de ulei. Uleiul de motor ajută la prevenirea contaminării și a depunerilor prin îndepărtarea resturilor și murdăriei din zonele critice din interiorul motorului către filtrul de ulei. Deșeurile toxice dăunătoare vor fi neutralizate pentru a opri coroziunea și rugina.
Supus în mod constant la sarcini grele, uleiul se va descompune în cele din urmă și, odată cu acest lucru, proprietățile sale protectoare de curățare și răcire vor începe și ele să se diminueze. În ceea ce privește durata de viață utilă a lubrifiantului de motor, aceasta depinde în principal de tipul de ulei (mineral, semisintetic sau complet sintetic) și de „abuzul” pe care îl va întâmpina. O regulă generală este că uleiul mineral va dura în jur de 5.000 km, cel semisintetic 7.500 km iar cel complet sintetic 10.000 km.
Ce face un ulei mineral, semisintetic sau complet sintetic? În ansamblu, lubrifianții sunt alcătuiți dintr-un fluid de bază sau stoc, care constituie cea mai mare parte a produsului finit și aditivi. Dacă baza este derivată din țiței de petrol, uleiul de motor va fi din categoria „ulei mineral”. Pe de altă parte, uleiurile care utilizează fluide stoc dezvoltate în laborator din sintetizare chimică vor fi de natură complet sintetică. Uleiul semisintetic este, pur și simplu, un amestec de ulei mineral și ulei complet sintetic.
Cele mai importante două informații pe care ar trebui să le verifici atunci când alegi un ulei de motor pentru mașina ta sunt gradul de vâscozitate și indicatorii de calitate ai unui ulei de motor.
Vâscozitatea unui ulei se referă la „fluibilitatea” acestuia și se modifică odată cu temperatura. La temperaturi scăzute, vâscozitatea unui ulei este ridicată și subțiată pe măsură ce temperatura crește.
Un motor are nevoie de un ulei cu vâscozitate scăzută – care circulă mult mai repede decât un ulei cu vâscozitate mare , astfel încât uleiul să poată ajunge în toate părțile motorului într-un timp cât mai scurt, protejând componentele de uzură.
Pentru a face diferența între uleiul de motor bun și cel mediu, cel mai bine este să se studieze fișa tehnică a uleiului, unde pot fi găsite informații despre punctul de curgere și punctul de aprindere.
Poți găsi cele mai bune tipuri de ulei de motor la BELCO, unul dintre cei mai importanți și dinamici furnizori de lubrifianți auto și industriali din Europa. BELCO este un brand dezvoltat în Belgia în anul 1947 și deservește domeniilor: auto-transporturilor, industriei, construcțiilor, agriculturii și sectorului maritim.
Pe site-ul web www.belco.ro, sunt prezentate următoarele produse:
- uleiuri de motor pentru autoturisme și utilitare,
- uleiuri de motor pentru autocamioane truck & bus,
- uleiuri cu transmisie manuală & automata,
- fluide speciale,
- uleiuri pentru utilajele din agricultura,
- uleiuri hidraulice,
- uleiuri industriale,
- uleiuri pentru industria alimentară,
- uleiuri marine,
- uleiuri pentru motoarele in 2 timpi.
În ceea ce privește uleiurile de motor, portofoliul BELCO cuprinde 19 tipuri de uleiuri pentru autoturisme și utilitare cu diferite specificații și 13 tipuri de uleiuri pentru autocamioane truck & bus. Accesează și tu site-ul web belco.ro pentru a descoperi gama bogată de uleiuri de calitate belgiană.